Kontakt

17 1090 1405 0000 0000 4001 1650

Santander Bank Polska SA

Organizacja pożytku publicznego
Seniorzy odwiedzają swoich przyjaciół z Mazur

W dniach od 5 – 8 czerwca 2019r. Towarzystwo zorganizowało czterodniowy wyjazd na Mazury w celu poznania piękna tego regionu i spotkania się z zaprzyjaźnionymi Seniorami z Uniwersytety Trzeciego Wieku w Mrągowie. Po drodze na krótko zawitaliśmy do Torunia, gdzie przewodnik oprowadził nas po tym wspaniałym mieście. Do Mrągowa dotarliśmy w godzinach popołudniowych, gdzie czekali na nas seniorzy z MUTW. Przywitano nas bardzo serdecznie, w sali konferencyjnej MCAL-u , gdzie był przygotowany poczęstunek czyli kawę, herbatę, napoje, owoce i 20 rodzajów ciast. Wypieki były dziełem niezawodnych studentek. Pięknym akcentem spotkania był występ Tadeusza Brodzińskiego, wraz z kolegą przy akompaniamencie muzyki zaśpiewał kilkanaście piosenek, otrzymując huczne brawa. Nasza grupa Seniorów wręczyła gospodarzom makietę naszej Wieży Wodociągowej wykonanej z ruloników papieru o wymiarach 60/38 cm oraz liczne pamiątki związane ze Śremem. Następnie udaliśmy się do hotelu "Country Holiday" w Kosewie, gdzie mieliśmy zakwaterowanie i wyżywienie na czas pobytu. Następnego dnia pojechaliśmy na wycieczkę, której pierwszym punktem było Leśniewo. Tam zachwyciliśmy się niezwykle pięknymi, ręcznie robionymi kwiatami. W Mamerkach obejrzeliśmy bunkry Hitlera, oraz muzeum dawnych strojów w Węgorzewie, a w Giżycku obserwowaliśmy ręcznie zamykany, zabytkowy most. W Baniach Mazurskich spróbowaliśmy kartaczy - regionalnego dania i wieczorem wróciliśmy do Kosewa. Nazajutrz w Sądrach , w muzeum "Chata Mazurska" obejrzeliśmy bogate zbiory naczyń, sprzętów domowych i narzędzi rolniczych, używanych dawniej przez Mazurów. Z rozbawieniem słuchaliśmy zabawnych opowieści właścicielki hotelu - Krystyny Dikti - o życiu Mazurów i historii powstania "Chaty Mazurskiej. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy mrągowskim amfiteatrze na 5 tys. miejsc, który dotychczas oglądaliśmy tylko w telewizji, zaliczyliśmy spacerkiem Mrągowską promenadę i molo, stamtąd podziwialiśmy pływające po Czosie żaglówki. Po południu do Kosewa przyjechała kilkunastoma osobami grupa seniorów z MUTW i rozpoczęły się zawody sportowe, Śrem kontra Mrągowo. Żartów i śmiechu było co niemiara. Nasi seniorzy okazali się lepsi i pokonali Mrągowo w czterech na pięć konkurencjach. Były również drobne nagrody za zdobyte I, II i III miejsca w poszczególnych konkurencjach. Po czym rozpoczęło się przyjęcie w wielkiej sali hotelowej. Było dużo smakowitych potraw i rozmaitych napojów. Pan Brodziński znów zagrał z kolegami i zaśpiewał. "Tańce, hulanki i swawola" trwały przez ładnych kilka godzin. W ostatni dzień pobytu po śniadaniu udaliśmy się do wsi Krutyń, a tam czekał na nas ostatni punkt programu, czyli spływ łodziami rzeką Krutynią. Oczarowała nas ta rzeka, jedna z najpiękniejszych w Europie, tym bardziej, że pogoda była wspaniała. Potem już tylko obiad w westernowym miasteczku Mrongoville i serdecznie pożegnani przez Panią Prezes MUTW Halinę Sawicką i kilka osób z Uniwersytetu udaliśmy się w daleką drogę do Śremu.

« poprzedni lista artykułów działu następny »

Copyright © 2009 Towarzystwo Pomocy Potrzebującym im. Św. Brata Alberta “ Nadzieja” w Śremie  • adres: ul. Chłapowskiego 3, Śrem 63-100  •  telefon: 663 953 504  •  nr KRS 0000063355 • Konto Santander O/Śrem  •  nr: 17 1090 1405 0000 0000 4001 1650